Országosan és Budapesten is piacvezető a Rádió 1 reggeli műsora, a Balázsék a kereskedelmileg kiemelten fontos 15-59 éves korosztályban – derül ki a Kantar-Hoffmann első negyedéves hallgatottsági felméréséből. A hallgatói szokásokat vizsgáló kutatás elemzéséből arra is fény derül, hogy a rádiók népszerűsége ma is nagyon magas, a 15 év felettiek 77 százaléka hallgat bele napi szinten valamely adó műsorába.
A rádiós piac szereplőivel lefolytatott, több fordulós szakmai egyeztetésen kialakított egységes módszertan szerint hazánkban a rádiók hallgatottságmérését 2018-tól országos, budapesti és lokális szinteken egyaránt az NMHH által kiírt nyílt közbeszerzési eljárásban nyertes M-Meter Kutató és Elemző Kft. és a Kantar Hoffmann Kft. konzorcium végzi. A mérési adatokat a hallgatottságmérés periodicitásához igazodóan havonta, negyedévente és félévente hozzák nyilvánosságra a Médiahatóság weboldalán. A magas elemszámon elvégzett kutatás lehetőséget biztosít a napi hallgatottsági adatok elemzésére, így például a reggeli rádiózási szokások értékelésére is.
A konzorcium első, 2018. első negyedéves kutatási adataiból kiderül, hogy a 15 év felettiek 77 százaléka naponta hallgat rádiót, közülük a legtöbben, a hallgatók 56,6 százaléka reggel 6.00-10.00. között csatlakozik be valamely adó reggeli műsorába. A MediaTime Kft. hétköznapokra bontva elkészítette a rádió hallgatók megoszlását a 15-59-es korosztályra vonatkozóan. A felmérés adatainak elemzéséből kiderült, hogy ebben a korosztályban a hallgatók 54,8 százaléka kapcsol valamelyik rádióra a reggeli időszakban, Budapesten ez az arány 53 százalék.
A 15 perces átlag hallgatottsági adatokból világosan látható, hogy országosan és Budapesten, minden hétköznap a Rádió 1 piacvezető, a legtöbben Sebestyén Balázs, Rákóczi Feri és Vadon Jani hármasára kíváncsiak a reggeli műsorsávból.
A Balázsék című műsort országosan a Petőfi és a Kossuth Rádió reggeli műsora, Budapesten pedig a Music Fm és Sláger FM követi a népszerűségi listán.