Az idén az emberek a korábbinál hamarabb elkezdték intézni a karácsonyi bevásárlásaikat, az Oracle Retail fogyasztói kutatása szerint pdig, a vevők 14 százaléka pedig többet is hajlandó fizetni a gyorsabb vagy garantált szállításért.
A kutatásból az is kiderül, hogy az Európaiak mások pedig, 29 százaléka, a kényelmesebb módját választják az ajándékozásnak és ajándékkártyát vesznek konkrét tárgyak helyett.
Mike Webster, az Oracle Retail vezető alelnöke és általános igazgatója a közlemény szerint hangsúlyozta, a fogyasztók továbbra is az alapján értékelik majd a kiskereskedőket, hogy képesek-e teljesíteni kívánságlistájukat az ünnepi szezonban.
A elemzés szerint az európaiak 39 százaléka már megkezdte az ünnepi vásárlást, és a válaszadók 64 százaléka házhoz szállíttatja majd az ajándékokat. Több mint 60 százalékuk úgy véli, nagyon fontos a szállítási részletes nyomon követése, mivel így biztos lehet abban, hogy időben megérkezik a rendelt áru.
A vevők 36 százaléka szerint elsősorban a gyors szállítás határozza meg, hogy kitől rendelnek, leginkább készletről, mert 27 százalékuk már azelőtt másik eladót választ, mielőtt a kiskereskedő újra feltöltené a készleteket.
A felmérésből kiderül, hogy a vevői lista élén az ajándékkártyák állnak, mivel a nők és az idősebbek 30-34 százaléka is azt mondta, hogy leginkább ezt szeretne kapni.
Forrás: MTI
Fotó: Brothers91/Getty Images