A TNS-Hoffmann – Mediameter konzorcium 2016. november 21. és december 16. között (a Class FM országos kereskedelmi rádió megszűnését követően) 5541 fős országos mintán végzett telefonos, rádiós kutatása alapján a Rádió 1-et a teljes mért népességben (15 évesek és idősebbek) naponta átlagosan 738 000 fő hallgatja, ezzel a kereskedelmi csatornák között piacvezető. A kiemelkedő eredményhez hozzájárult, hogy a kutatási időszak második felében (2016. december 5-16.) csatlakoztak a Rádió 1 csapatához a Morning show sztárjai, Sebestyén Balázs, Vadon Jani és Rákóczi Feri.

A kutató cég közlése alapján a hallgatottsági eredményekből megállapítható, hogy a Class FM analóg sugárzásának megszűnése érdemben nem hatott a teljes napi rádióhallgatásra. A kereskedelmi rádióadók közül a Rádió 1 tudott leginkább hallgatót elcsábítani a korábbi országos rádióadó közönségéből.
A 2016. november 21. és december 16. közötti kutatás alapján az is megállapítható, hogy a Music FM és a Sláger FM hallgatottsága, – a 2016. február és áprilisi összevont, országos és budapesti átlagos hallgatottságához képest,- az országos rádió megszűnését követően csökkent vagy stagnált (Forrás: TNS-Ho mann-Mediameter, 15 évesek és idősebbek.)
A Rádió 1 tavaly júniusában indult újra Budapesten a 96,4 MHz-es frekvencián, majd a novemberben hálózatba kapcsolódott 9 vidéki frekvenciával, jelentősen növelte a lefedettségét. Műsoraival és zenei kínálatával korábban elsődlegesen 15-39 éves korosztályt célozta meg, míg a Class FM megszűnésével már az idősebb, 15-49 éves célcsoportra fókuszál.
A Reggeli Show műsorvezetői – Sebestyén Balázs, Vadon Jani, Rákóczi Feri. Mellettük napközben Györke Attila, majd a legnépszerűbb délutáni műsorvezető, Cooky, este pedig a digitális DJ generáció, legnépszerűbb lemezlovasai (Lofti Begi, Bricklake, Loving Arms, Newik, Metzker Viktória, Andro, Purebeat, Droplex és Revolution), valamint a Disco’s Hit sztárjai (Bárány Attila, DJ Junior és Hamvai PG.) az ország számos pontján, összesen 10 frekvencián és online felületeken is elérhetők.
A Rádió 1 tervei között szerepel, hogy 2017 első felében tovább növeli a lefedettségét, ahol az igazi mai slágerek mellett, a magyar rádiózásban bizonyított, széles korosztályt kiszolgáló szórakoztató műsorvezetőkkel, műsorokkal garantálja a mindennapi minőségi rádiózást.
A Rádió 1 kereskedelmi osztálya a Rádió 1 Budapest és hálózat mellett, több független helyi rádió reklám idejének értékesítésével, hatékony lokális és országos reklámkampányokat biztosít üzleti partnerei részére.