A Tárki 2021-es reprezentatív kutatása arra az eredményre jutott, hogy Magyarországon leginkább a fiatalabb korosztály vásárol hamisítványokat. A magyar lakosság 64 százaléka úgy gondolja, hosszabb távon ugyan jobban megéri eredeti árucikkeket vásárolni, mint hamisat, ennek ellenére szinte minden hatodik ember beszerzett valamilyen hamisított terméket. Ezek közül a legnépszerűbbek a márkás ruhák, az illatszerek, az illegálisan letöltött programok és gyógyszerek. A HENT és a TÁRKI közös tanulmány szerint azonban optimizmusra ad okot, hogy a tipikusan márkahű és eredetiségpárti vevők többségét is a fiatalok adják
A Hamisítás Elleni Világnap alkalmából “Az eredeti az igazi!” kreatív pályázaton a 16-25 év közötti jelentkezők plakát vagy videó készítésével indulhatnak. A pályázók három kategóriában nevezhetnek, az illegális letöltések, a hamis egészségügyi termékek, valamint a hamisított ruhák, cipők és parfümök vásárlása elleni fellépésre ösztönözhetik kortársaikat és a széles közönséget.
Pomázi Gyula, az SZTNH elnöke, a HENT elnökhelyettese kiemelte, hogy szeretnék a fiatalok figyelmét is felhívni arra, hogy a jogszerű forrásból származó termékek vásárlásával a körülöttük élők életét is jobbá tehetik. A pályázatban a diákok bemutathatják az eredetiség előnyeit a saját nézőpontjukból, a hamisítás társadalmi, gazdasági és egészségügyi hatásait is figyelembe véve.
A pályázatokat 2022. szeptember 1-jéig várják a szervezők. A nyertes pályázók névsorát szeptember 16-án jelenti be a zsűri. A kategóriák legjobbjai bruttó 150 ezer forintos pénzjutalmat, kategóriánként egy-egy különdíjas pedig 50 ezer forint értékű Tisza Cipő vásárlási utalványt vihetnek haza.
Forrás: MTI
Fotó: nicoletaionescu/Getty Images