Az 1000 fős reprezentatív lakossági felmérésből kiderült, hogy a 18-60 éves magyar lakosság 70%-a hallgat naponta zenét. A 18-29 éves korosztálynál ez az arány 86%. A 18-29 évesek 52%-a hallgat zenét tudatosan,aktívan – közülük 48% háttér tevékenységként.
A felmérés megállapította azt is, hogy a zenehallgatás legfőbb eszköze az okostelefon és a tablet. A megkérdezettek76%-a használ mobileszközöket rendszeres zenehallgatásra. Ugyanez az érték a 18-29 éves korcsoportnál 94%. Az okos eszközök népszerűsége ellenére, a legfontosabb, naponta használt zeneforrás továbbra is a rádió, bár a dominanciája gyengült – a napi rádióhallgatás aránya 2020-ban 68% volt, míg 2022-ben 49%-ra csökkent. a zenei streaming szolgáltatások erősödésével.
A rádiós tartalomfogyasztás azonban kevésbé csökkent, mint amennyire a rádiókészülék mint eszköz visszaszorult (2020: 57%↔2022: 35%). A ProArt Zeneipari Jelentés lakossági felmérésében megkérdezettek 33,5%-ahasználja a tévékészüléket rendszeres zenehallgatásra, közülük 70% internetről hallgat rajta zenét,35% zenés tévécsatornát néz. A zenehallgatási szokások változásához hozzájárul az is, hogy berobbantak az előfizetéses zenei streaming szolgáltatások: a napi rendszerességű használat közel megduplázódott, így míg 2020:-ban 15% volt, mára, 2022-re ez már 27,3%.
A felmérés szerint az uralkodózenei streaming szolgáltató a Spotify, amelyet a streaming használók közel fele használ. A svéd szolgáltatót követi a YouTube/YouTubeMusic, amit a zenét streamelők szintén közel fele használ,valamint a tovább erősödött az AppleMusic. Egyre nagyobb a fizetős streaming használat aránya: a 2020-as 48,6% 2022-re 62,6%-ra nőtt.
Forrás: www.zeneipar.info
Fotó: Getty Images