A a #GentleMinions jegyében kamaszfiúk klasszikus öltönyben csapatostul megszállják a mozikat, a film végén tapsviharban törnek ki, banánhéjat dobálnak a moziteremben, jelentőségteljesen vonulnak a multiplexben fel és alá, továbbá hangoskodnak és általában igyekeznek jól érezni magukat, ami oly jellemző erre a korosztályra. Ebben az a poén, hogy az eseményekről készült felvételek felkerülnek a TikTok videómegosztóra, ami fokozza a közösségi élményt, és aztán újabb öltönyös kihágásra ösztönzi az ifjakat.
A jelenség kezd globális méreteket ölteni, aminek a moziüzemeltetők nem örülnek, több angol mozilánc például nem ad el jegyet ráutaló magatartást tanúsító öltönyös fiúcsapatoknak. A filmet forgalmazó Universal stúdió viszont kimondottan örül az új divatnak, hivatalos Twitter-oldalán a következő üzenetet küldte a srácoknak: „Mindenkinek, aki öltönyben látogatja a #Minyonokat: látunk és imádunk benneteket”.
A Gru-franchise új darabja egyébként jócskán túlszárnyalta a 220 millió dolláros első hétvégi összbevételt, ami azt jelenti, hogy a világ legnagyobb gonosztevőjéről és segédeiről szóló hatrészes franchise eddig már majdnem 5 milliárd dollárt jövedelmezett, és a számláló javában ketyeg.
Fotó: Univesral Pictures