A narancssárga az új marketing-slágerszín

2025.08.18. - 08:00
Taylor Swift új albuma világszerte beindította a nagy cégek marketinggépezetét
A narancssárga az új marketing-slágerszín

Taylor Swift közelgő albumának megjelenése és a narancssárga szín iránti rajongása nem kerülte el sem rajongói, sem a nagy márkák figyelmét, amelyek igyekeznek meglovagolni az erőteljes gazdasági hullámot – írta az Associated Press.

A múlt héten az énekesnő a barátja, az amerikaifutball-játékos Travis Kelce és testvére, Jason New Heights című podcastjában jelentette be 12. stúdióalbuma, a The Life of a Showgirl érkezését. Ezt követően a nagy cégek azonnal marketingkampányokat indítottak, mivel Swift hatalmas vonzereje garantált figyelmet és bevételt jelent. A kampányok központjában az énekesnő kedvenc színe, a narancssárga áll – amely az új album borítóján is visszaköszön.

A Swift-jelenség már korábban is gazdasági eseményekké változtatta koncertjeit: az Eras Tour két éve minden idők első olyan turnéja lett, amely átlépte az 1 milliárd dolláros bevételt. A koncerthelyszínek és környékük hatalmas gazdasági lendületet kaptak, hiszen rajongók ezrei özönlöttek a szállodákba, éttermekbe és üzletekbe.

A cégek ezúttal nem várnak a koncertek kínálta lehetőségekre: szinte azonnal megjelentek az első, narancsszínű tematikájú mémek a márkák közösségi felületein. Az inspirációt Swift, az Eras turné végén gyakran viselt narancsszínű fellépőruhái voltak, valamint a színhez fűződő vonzalma, érzései, amelyekről a Kelce testvérek podcastjában is mesélt.

A United Airlines, a Walmart, a Netflix, sőt több mint egy tucat NHL-csapat is narancssárga hangulatú posztokkal köszöntötte az albumot.

Még az X (korábbi Twitter) is csatlakozott: új profilképe egy csillogó narancssárga X lett, amely eddig 5,5 millió megtekintést ért el. A Google keresője is készült: aki beírja a „Taylor Swift” kifejezést, narancsszínű digitális konfettiesőt, lángoló narancsszív-animációt „kap” és egy üzenet: „És, drágám, ez a showbusiness neked való”

A cégek számára Swift említése önmagában is reklámlehetőség: amikor az énekesnő a podcastban megemlítette, hogy lézeres szemműtéten esett át, a LASIK X-profilja azonnal reagált, és egy Swiftet dicsérő videót tett közzé. A bejegyzés több mint 389 000 megtekintést és 15 000 kedvelést gyűjtött.

📷Graham Denholm/TAS24/Getty Images