Cyrus a Harper’s Bazaar magazinnak adott interjújában beszélt legújabb projektjéről, amelyet „vizuális albumnak” nevezett, és amely várhatóan 2025-ben jelenik meg és a Pink Floyd legendás, 1979-es koncepcióalbuma, „The Wall”, és annak 1982-es kísérőfilmje inspirálta.
A zenei résznél a veterán indie producer, Shawn Everettel, míg a vizuális anyagon a rendező Panos Cosmatos-szal dolgozi együtt. Utóbbit leginkább a 2018-as horrorfilm, a Mandy kapcsán ismerhetjük és Cyrus szerint ez a film nagy hatással volt az új alkotói munkájára. Ám az albummal Miley legfőképpen azt az érzést szeretné megragadni, amelyet akkor érzett, amikor tinédzserként megnézte „The Wall” című filmet.
„Az elképzelésem az volt, hogy készítsek egy saját „The Wall”-t, csak jobb ruhatárral, több csillogással és popkultúrával felruházva” – mondta az énekesnő a készülő „Something Beautiful” kapcsán, amelyet egy „hipnotikus és ragyogó” koncepcióalbumként írt le, „amely a beteg kultúrát próbálja gyógyítani a zene erejével.”
„Fontos volt számomra, hogy minden dalnak gyógyító hangzása legyen. Legyen szó pusztításról, összetört szívekről vagy halálról, ezek a témák gyönyörűen jelennek meg a számokban, mert az élet legrosszabb pillanatai is rejtenek magukban szépséget… Mindez árnyék, a szénrajz, az árnyékolás. Festmény nem létezhet kontraszt és árnyékolás nélkül” – mondta az album vizuális elemeiről Miley.
A két producer szintén lelkesen nyilatkozott a projektről:
„Ez kísérletezőbb, mint bármi, amit eddig csinált, de egy amolyan popos módon, amit imádok” – mondta Panos Cosmatos.
„Olyan érzés, mintha már régóta ismernéd őt, és ő megadja neked azt a kegyet, hogy valóban így érezhesd ”- tette hozzá Everett arról, milyen Miley Cyrus-szal dolgozni.
Miley elmondta, hogy barátja, Maxx Morando, a Los Angeles-i „Liily” együttes dobosa is több dal producereként működik közre az albumon, köztük a címadó számnál.