Az egyik, tetőtéri nyílászárókat gyártó és árnyékolástechnikával foglalkozó nemzetközi cég megbízásából, 2022 februárjában készült az Opinio reprezentatív kutatása, amelybe a 16-59 éves, okostelefonnal rendelkező magyar lakosságból 1206 embert vontak be. A cég globális kutatást is végeztetett, amelyben a dolgozók attitűdjét vizsgálták az otthoni munkavégzéssel összefüggésben, hogy megismerjék a kihívásokat, amelyekkel a munkavállalók szembenéznek, és jobban megértsék az ideális környezet megteremtésére irányuló törekvéseiket.
A magyarországi felmérés során az otthoni munkát végzők 50 százaléka úgy vélte, hogy időt és pénzt spórol meg az élelmiszeren, ruházkodáson és közlekedésen, 60 százalékuk azt nyilatkozta, hogy a home office rugalmasabbá teszi a napjukat, 47 százalékuk pedig jelezte, hogy több időt tud a családdal tölteni.
A felmérést végző cégtől rámutattak, arra is, hogy az otthoni és hibrid munkavégzés nagy valószínűséggel hosszú távon is megmarad, ezért az emberek életének számos területére kihat, beleértve az otthonok tervezését és elrendezését is.
Az elemzésből kiderült, hogy ebben a helyzetben a természetes fényhez és a friss levegőhöz való hozzáférés a legfontosabb igények között van: a magyarok 69 százalékának az előbbi, míg 66 százalékának utóbbi a kulcsfontosságú tényező, ha az ideális otthoni munkakörnyezetről van szó.
Forrás: MTI
Fotó: Getty Iages