Az online ügyintézés ugyan nem mindig ingyenes, de mindenképpen kényelmes, és a megspórolt energiáért és időért, úgy tűnik, bizonyos esetekben fizetni is hajlandóak vagyunk – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, az NMHH tájékoztatójából.
A közlemény szerint a világméretű Covid-járvány idején szoktunk át a boltba járásról az internetes vásárlásra, és a kutatások azt igazolják, hogy a járványügyi korlátozások néhány éve alatt kényszerből kipróbált vásárlási forma bevált szokássá szilárdult.
Talán az online rendelésekből kiforrott tapasztalat, hogy a távoli ügyintézés jól működhet, vezetett oda, hogy bátorságot merítettünk az egyéb ügyeink online intézéséhez is: megfigyelhető ugyanis, hogy 2022 óta az online intézett ügyek aránya folyamatosan nő – írták.
A felmérés szerint annak ellenére, hogy banki ügyei mindenkinek vannak, az internethasználóknak csak a kétharmada intézi a pénzügyeit online, üdülni viszont nem szokott mindenki, de azok körében, akik elutaznak, megközelíti a 80 százalékot azok aránya, akik a pihenésüket online szervezik meg.
Az internetes szolgáltatások egy részének igénybevétele ingyenes – ilyen csomagok nyomon követése vagy az időpontfoglalás -, olykor viszont komoly pénzmozgással is járhat egyes ügyek online intézése. A szállást vagy üdülést online foglalók például a tavalyi évben éves szinten mintegy 150 ezer forintot fizettek ki – derül ki a felmérésből.
Kiemelkedően sokat költöttünk 2024-ben éves szinten mentjegyekre (átlagosan fejenként 46 ezer forintot), valamint kulturális szolgáltatásokra és sportrendezvényekre vásárolt belépőjegyekre – 36 ezer forintot – áll a közleményben.
Forrás: MTI
📷Getty Images