Az Öt éjjel Freddy Pizzázójában – azaz a FNaF – eredetileg független videójáték volt, 2014-ben jött ki, azóta 28 változata fut a gépeken – 11 főjáték, 7 spin-off, 6 kiterjesztés, továbbá 4 rettenetes trollváltozat -, ezért nem túlzás azt állítani, hogy a Z generáció teljesen rá van kattanva. Vagyis addiktív cuccról van szó.
De miért érdekes egy olyan játék, ahol megelevenedett óriás plüssállatok üldözik a versenyzőt a sötétben, és különféle tárgyakra kattintgatva lehet megmenekülni? Nos, nem a menekülés meg a kattintgatás a FNaF sikerének a titka, mutat rá Patrick Connolly az Orlando Sentineltől, akinek gimnazista korában a FNaF szintén sok álmatlan éjszakát okozott. Hanem a nyugtalanító rejtélyek, amelyek a sötétben lappanganak, és különféle rejtett nyomok, utalások és kódok alapján lehet őket megfejteni, hogy aztán napokig lehessen róluk vitatkozni a többi felhasználóval. Ezt az izgalmat pedig a filmes feldolgozások is hozni tudják, ahogyan erről az Öt éjjel Freddy Pizzázójában bemutatása után beizzított internetes fórumok is tanúskodnak.
A gyártó Blumhouse stúdiónak tehát nem kell attól tartania, hogy az Öt éjjel Freddy pizzázójában 2 csúfos véget érne a mozikban.