A Szent Péter térre vezető utcákon sorakozó szuvenírboltok már az új pápa arcával díszített szentképeket, képeslapokat, naptárakat, hűtőmágneseket árulják, utóbbiakat darabonként három euróért. Mindeközben, Róma az új egyházfő megválasztása alatti napokban tapasztalt idegenforgalmi fellendülés folytatódásában reménykedik.
Hatalmas a kereslet – mondta az ötödik pápaválasztást megélő Alfredo Chiarelli, az egyetlen, aki vatikáni engedéllyel a Szent Péter tér bejáratánál árulhat szenttárgyakat. A 2025-ös jubileumi szentév hivatalos reklámtárgyait áruló üzletben a Habemus Papam feliratú póló számít a legkeresettebb cikknek. A Jubileum feliratú bögre már nem kelendő ennyire.
Az árusok hangsúlyozzák, hogy egyelőre csak XIV. Leó arcképét használhatják, mivel a pápai állam még nem adott engedélyt a pápai aláírás és címer használatára. A pénzügyőrség folyamatosan ellenőrzi az üzletek kínálatát, elkobozva az illegális árut.
Az Assoturismo szövetség adatai szerint a konklávét és a pápa megválasztását magába foglaló május 7. és 14. közötti időszakban hét százalékkal ugrott meg a látogatók száma Rómában. Ferenc pápa április 26-i temetése óta csaknem egymillió látogatót regisztráltak, 2,4 millió vendégéjszakával. A bevételt 576 millió euróra teszik, amelyből a hívek és a turisták 57,6 milliót étkezésre fordítottak, több mint 43 milliót ajándékvásárlásra és több mint 28 milliót közlekedésre.
Giuseppe Roscioli, a Federalberghi szállodaszövetség elnöke hangsúlyozta, hogy a pápaválasztás felpörgette a jubileumi szentév mostanáig a vártnál alacsonyabb vendégszámát. Roscioli hozzátette, reményeik szerint az amerikai pápa az Egyesült Államokból érkező turizmust is fellendíti.
A Vatikán körüli fagylaltozókban a Jubileum és a Halleluja íz után megjelent a Konklávé is, amelyet elsőként egy müncheni cukrász dobott piacra: a málnaalapú, piros színű fagylaltba egy kis hengert szúrnak a Sixtus-kápolna kéményét jelképezendő. De Habemus Gelatum elnevezésű fagylalt is kapható.