Labubu rajongói közt olyan hírességeket találunk, mint Rihanna, Lizzo, Dua Lipa, valamint Lisa, a BLACKPINK K-pop együttes tagja, akik mind előszeretettel népszerűsítuk a fura firgurát.
A furcsán szélesmosolyú Labubu babát 2015-ben alkotta meg a hongkongi művész és illusztrátor Kasing Lung. 2019-ben engedélyezte, hogy a figurát a kínai Pop Mart játékipari vállalat forgalmazza. A cég titkos csomagolásban árulja a gyűjthető figurákat – a vásárló csak kibontás után tudja meg, hogy melyik a kollekció melyik darabja jutott neki.
A San Diegó-i Comic-Con kiállítási központjában Naomie Galban sorban állt a Pop Mart standjánál, hogy megszerezze élete első Labubu babáját.
„Amikor bemegyek egy Pop Mart boltba, mindig elfogytak már a Labubuk” – mondta a 24 éves nő a Reutersnek. Reméli, hogy most végre tud venni egyet kis húgának.
Emily Brot, a Pop Mart szellemi tulajdon licencért felelős vezetője szerint, bár sokan már táskákra akasztva hordják a figurát a Comic-Conon, a Labubu sikere nem egyik napról a másikra jött.
A játék népszerűsége 2019-ben kezdett gyorsan növekedni, miután a Pop Mart forgalmazni kezdte. 2024-ben aztán Lisa, a BLACKPINK tagja – aki thaiföldi származású – óriási keresletet generált, amikor közösségi médiában, a bejegyzéseiben népszerűsítette a karaktert.
Ugyanebben az évben az észak-amerikai eladások az egekbe szöktek – 2025 első negyedévében az USA-ban már több bevételt termeltek, mint 2024 egész évében – közölte a Pop Mart.
Kasing Lung női karakterként alkotta meg Labubut, és a története skandináv mitológiából merít ihletet. A Reuters szerint Lung saját teremtményeit – köztük Labubut is – „szörnyeknek” nevezi.
📷Jens Kalaene/picture alliance/Getty Images