Már nem vonzó vállalkozás az influenszerkedés: itt vannak a deinfluenszerek

2024.03.05. - 07:00

Ma már alig van valaki, aki ne tudná mit, vagyis kit takar az influenszer kifejezés. Az influenszer pedig a népszerűségének köszönhetően a közösségi oldalakon, nem csak egyfajta véleményvezéré válik hanem még jól is keres azzal, hogy termékeket vagy szolgáltatásokat népszerűsít a TikTokon és az Instagramon. Ám úgy tűnik ez lassan a múlté -ezt állítják a deinfluenszerek, a közösségi oldalak felhasználóinak legújabb csoportja.

Már nem vonzó vállalkozás az influenszerkedés: itt vannak a deinfluenszerek

A  deinfluenszerek, és azt állítják, hogy  hogy az anyagi javak hajszolása és a túlértékelt trendek már nem divatosak. Míg ezekben az infláció sújtotta időkben, a fogyasztók nagyon odafigyelnek a kiadásaikra, a közösségi oldalakon újonnan felbukkanó csoport tagjai arra ösztönzik a a felhasználókat, hogy megfontolják, valóban szükségük van-e azokra az árucikkekre, amelyeket megvásárolnak.

Az üzeneteik egyszerűek és világosak: “Ezek az árucikkek túl sok reklámot kapnak, és nincs szükséged rájuk”. Néha alternatívát is kínálnak egy-egy termék helyett. Emellett aktívan beszélnek a fenntarthatóságról és arról milyen költségeket generál a hulladék,  amely a szépség- és divatiparhoz és a hozzájuk hasonló iparágak termékeivel keletkezik.

Fotó: Getty Images