Az Egyesült Államokban legnagyobb sporteseményét idén február 11-én, vasárnap rendezik. A Super Bowl döntőjében az „Kansas City Chiefs” és a „San Francisco Forty-Niners” csapatai csapnak össze. Azonban a mérkőzés körüli spotos témák ebben az évben kissé háttérbe szorulnak a „Kansas City Chiefs” játékosa, Travis Kelsi barátnője, Taylor Swift miatt.
Vajon sikerül-e az énekesnőnek részt vennie a Super Bowl-on, és ha igen, a barátja, Travis Kelsi, térdre ereszkedik-e, hogy megkérje a kezét – ezek a vezető témák az az amerikai focibajnokság idei döntője előtt.
Az énekesnő először 2023 szeptemberében jelent meg Kelsi csapatának mérkőzésén, és eleinte sokan csak azt gondolták, hogy a csapat szurkolója, vagy a csapat díszvendégeként kapott meghívást a meccsre. Később kiderült, hogy Swift Travis Kelsivel jár, később pedig az, hogy az énekesnő nem csak a Kansas City Chiefs játékosára, de az egész amerikai futballra hatalmas hatással van.
Az NFL bejelentette, hogy az elmúlt hónapokban a mérkőzések női nézők aránya drasztikusan megnőt. A 12 és 17 év közötti korosztályban 53%-os növekedést, a 35 év felettiek körében 34%-os, és az 18 és 24 év közöttiek között 24%-os növekedést tapasztaltak a női közönség körében. Emellett az egyik vasárnapi mérkőzés, amelyen Swift megjelent, a kamerák többször is mutatták, 27 millió nézőt vonzott – ez lett a legnézettebb NFL mérkőzés lett a tavalyi Super Bowl óta. Természetesen, Taylor Swift „jótékony hatását” Travis Kelsi is élvezi: az NFL beszámolt arról is, hogy a Kelsi 87-es mezének értékesítése 400%-kal nőtt.
Idén a Super Bowl híres reklámblokkjaiban is egy új – pontosabban visszatérő – tendencia figyelhető meg: a szépségápolási – és egészségmegőrzéssel kapcsolatos márkák hirdetései. Két új brand is bemutatkozik az idei NFL döntő reklámjai közt, míg a harmadik hosszú kihagyás után tér vissza. Szakértők szerint ez egyértelműen összefüggésben van Swift feltűnésével az amerikai futball világában.
Minden évben, immár hagyományosan számos híresség is bekapcsolódik a speciális, a Super Bowlon debütáló reklámokba – idén közöttük lesz Lionel Messi, Victoria és David Beckham, Jennifer Aniston és Jason Momoa is. És hogy mennyibe kerül a cégeknek egyetlen reklám a Super Bowl döntőjének félidejében? Egy 30 másodperces reklámfilm 7 millió dollár.
Ami magát az sporteseményt illeti – az idei Super Bowl új rekordot állít fel: 67,8 millió amerikai köt fogadásokat a mérkőzésre, összesen körülbelül 23,1 milliárd dollár értékben a amerikai Nemzeti Futball Liga közelgő döntő mérkőzésére. A fogadni szándékozó felnőttek 35%-kal többen vannak, mint tavaly, amikor az előrejelzett fogadások értéke 16 milliárd dollár volt – derül ki az Amerikai Játékos Szövetség adataiból. A szövetség elárulta azt is, hogy a fogadások alapján az „Kansas City Chiefs” és a „San Francisco Forty-Niners” összecsapásánál nincs nagy favorit, ami a Super Bowl győztest illeti.
Fotó: Icon Sportswire /Getty Images