Telt házzal valósultak meg a Fashion Hub programjai, az eseményen több mint 60 tervező kollekcióját láthatta a hazai és nemzetközi közönség – derült ki a Magyar Divat & Design Ügynökség, a MDDÜ.
Az augusztus 26. és szeptember 1. között zajlott divathét minden eddiginél több márkát hozott a magyar fővárosba. A BCEFW a szezonban a régiós együttműködéseket, a feltörekvő tehetségeket és a fenntarthatóságra való tudatos törekvést helyezte a szakmai diskurzusok középpontjába – írták a beszámolóban.
Az BCEFW-en csaknem 40 helyszínből álló kísérőrendezvény-sorozat is várta a közönséget. Budapest különböző helyszínein és Nyíregyházán többek között kiállításmegnyitókat, tárlatvezetéseket, pódiumbeszélgetéseket, valamint szakmai beszélgetéseket láthattak az érdeklődők. A programok minden eddiginél több látogatót vonzottak, a változatos előadások és workshopok révén a társművészeti ágak felfedezésére is lehetőséget biztosítottak – emelték ki.
A divatbemutatók tematikájában jelentős számban voltak a régiós és közeli országok márkái. A régiós márkák a Slovakian Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és az Ukranian Fashion Week szervezeteivel kötött megállapodások révén kollektív bemutatók és prezentációk formájában jelentek meg.
Idén szerb, marokkói, szlovén, lengyel, szlovák, bosznia-hercegovinai és ukrán tervezők kaptak helyet a programban. Együttműködés keretében többek között a Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar Terméktervező Intézetének ipari termék- és formatervező mérnöki szakos hallgatóinak kollektív prezentációját is láthatta a közönség.
A BCEFW-n kiemelt szerepet kapott a környezettudatosság kérdésköre. A Conscious by BCEFW kategóriában olyan márkák szerepeltek, amelyek megfeleltek a fenntartható üzleti gyakorlatokat meghatározó kritériumoknak. A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.-vel és a Millenárissal kötött partnerségi együttműködés részeként az esemény idejére kihelyezett textilgyűjtő konténerben csaknem 400 kilogramm használt ruha gyűlt össze.
A divathét kifutóján megjelentek a jól ismert helyi márkák kollekciói is, emellett a New Generation és a Young Talents kategóriák fiatal tehetségei is bemutatkoztak. A divatbemutatók idén több mint 3500 egyedi látogatót vonzottak a Millenárisra, a rendezvény hivatalos Facebook-oldalán a megtekintések száma már 34 ezer fölött jár – írta az MDDÜ.
A Nemzeti Táncszínházban augusztus 31. és szeptember 1. között telt házzal zajlottak a Fashion Hub eseményei. Az ingyenes programokon az érdeklődők magyar és nemzetközileg elismert szakemberek beszámolóit és beszélgetéseit hallhatták és interaktív workshopokon vehettek részt. Prezentációkon mutatkozott be több mint 20 tervező a helyszínen. Ugyanitt divat- és kreatívipari márkák kiállítói várták az érdeklődőket.
A budapesti rendezvényen a nemzetközi divatszcéna képviselői is jelen voltak: az ELLE Poland és ELLE Ukraine szerkesztői, a Vogue Italia és Vogue Adria, valamint a 10 Magazine USA újságírói. Nemzetközi influencerek is ellátogattak Budapestre, köztük Gili Biegun és Shay Zanco, de a street style fotósok közül Despi Naka mellett Pat Domingóval is találkozhatott a közönség a Fashion Hub programjain.
A közlemény idézi Jakab Zsófiát, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztost, az MDDÜ vezérigazgatóját, aki szerint idén a korábbi éveket messze túlszárnyaló érdeklődést tapasztaltak a Budapest Central European Fashion Week rendezvényein.
“Ez a nagyobb figyelem lehetőséget adott arra, hogy olyan fontos témákat emeljünk be a szakmai párbeszédbe, mint a fenntarthatósággal kapcsolatos törekvések és a szakmai kollaborációk. Rekordszámban mutatkoztak be régiós márkák, amelyhez a Slovak Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és a Ukranian Fashion Week szervezeteivel köttetett hosszú távú megállapodások is hozzájárultak. A hasonló együttműködésekben látjuk a jövőt, azzal a célkitűzésünkkel összhangban, hogy a BCEFW egy összekötő hídszerepet töltsön be, amely a szakmai kapcsolatok platformja is tud lenni” – hangsúlyozta.
📷MTI/Lakatos Péter