Az egyetem beszámolója szerint, a vizsgálatokat az intézményegységben korábban létesített, a fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ, a “the CoRe lab” végezte el.
A mobil szemkamerával végzett vizsgálatok eredményei kapcsán Németh Pétert, a kutatás egyik vezetőjét idézve közölték: fiatal koruk ellenére a vizsgált személyeknek nagyon fontos a környezetvédelem és az egészségtudatos életmód, ennek megfelelően válogatták ki a megvásárolni kívánt termékeket.Ezt támasztja alá még az is, hogy az üzletek értékelésénél az első két szempont a kínálat és a minőség volt, csak harmadik helyen szerepelt az ár, tehát fontos számukra, hogy amit vesznek, az jó minőségű legyen – olvasható a kommünikében.
A kar 2020 januárjában jelentette be, hogy a fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ kezdte meg működését a Pécsi Tudományegyetemen és a “the CoRe lab” munkatársait egyebek mellett szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera is segíti.
Az eszközpark lehetővé teszi, hogy például mobil és stabil szemkamerás méréseket is végezzenek, valamint virtuális valóság technológiákat is alkalmazzanak a kutatások során.
Jelezték, hogy a szemkamerás kutatási módszer alapja az a jelenség, hogy az ember folyamatosan mozgatja a szemét. Ezeket a mozgásokat a kamera rögzíti, ebből pedig számos faktor kiderül, valamint következtetni lehet továbbiakra is.
Kiemelték, hogy a vizsgálatokban azért nyújt nagy segítséget a szemkamera, mert a vásárlói magatartásformának nagy része nem tudatos, illetve, ha valaki kezdetben próbál a kamera jelenlétére figyelni, egy idő után szinte teljesen elfelejti az eszközt.
A kutatási módszer egy nagyáruház átrendezése során is hasznosulhat, hiszen a vásárlói attitűdöknek megfelelően történhet a polcok kialakítása – derül ki a PTE közleményéből.
Forrás: MTI
Fotó: ozgurdonmaz/Getty Images