„Minden zene, amit valaha is írtam, most már az enyém. Minden videoklip. Minden koncertem. Az albumok borítói és képei. A kiadatlan dalok. Az emlék, a varázslat, az őrület. Minden korszak. Az életem teljes munkája” – írta Swift a saját weboldalán, hozzátéve, hogy azzal, ami most történt, „a legnagyobb álmom vált valóra”.
A popsztár a zeneipari mogullal, Scooter Braun-nal került konfliktusba, miután az 2019-ben 300 millió dollárért megvásárolta a Big Machine kiadót, így megszerezte Swift legtöbb korai slágerének tulajdonjogát – emlékeztet az AFP.
A master felvételek tulajdonosa dönt arról, hogy hogyan lehet a dalokat reprodukálni, újra kiadni vagy értékesíteni, ami az egyik legfontosabb bevételi forrás a jogtulajdonosok számára – jegyzi meg az AFP.
A kiadó felvásárlása komoly érzelmi és szakmai hatással volt Swiftre, aki úgy érezte, hogy „kirabolták. Hogy visszaszerezze a rendelkezési jogot a saját művei felett, újra felvette négy korai albumát „Taylor’s Version” alcímmel – számolt be róla az Associated Press.
Közben természetesen Swift új zenéket is kiadott, köztük a tavaly megjelent „The Tortured Poets Department” című albumot, melynek megjelenését a 2024-es Grammy-díjátadón jelentette be.
„Minden, amit valaha is szerettem volna, az volt, hogy kemény munkával elérjem, hogy egyszer visszavásárolhassam a saját zenémet… teljesen önállóan” – tette hozzá a weboldalán, anélkül, hogy a megállapodás pénzügyi részleteit nyilvánosságra hozta volna.
Taylor Swift zenéinek többségét saját maga írta vagy társszerzőként jegyzi Még tinédzserként, 2005-ben szerződött a Big Machine kiadóhoz, amelyet 13 évvel később, 2018-ban elhagyott – emlékeztet az AFP.