Tízből négy magyar online filmekkel és sorozatokkal kapcsolódik ki

2023.10.19. - 10:00

A szabadidő eltöltésének egyre népszerűbb formája az online film- és sorozatnézés: a nethasználó magyarok közül tízből négyen így kapcsolódnak ki hetente egy egész estés filmnek és egy rövidebb sorozatrésznek megfelelő időtartam erejéig – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, NMHH felméréséből.

Tízből négy magyar online filmekkel és sorozatokkal kapcsolódik ki

A felhasználók száma és az egy főre jutó, weblapon vagy applikáción töltött idő hossza alapján három nemzetközi (Disney+, HBO Max, Netflix) és két magyar streamingszolgáltató (RTL Most, TV2 Play), valamint két magyar videómegosztó (Jobbmintatv.online, Videa.hu) tartalomfogyasztási értékeit vizsgálta az NMHH április és június között.
Az eredmények azt mutatják, hogy a hét médiumot heti szinten mintegy 2,63 millióan keresik fel, havi szinten pedig az internetezők több mint fele, 4,16 millió ember .

Emellett az oldalakon és applikációkon eltöltött idő hossza is számottevő: hetente két és fél órát, egy hónap leforgása alatt pedig közel hét órát szentelnek az emberek filmnézésnek.
Ezek az adatok csak azoknak a magyaroknak a tartalomfogyasztását mutatják, akik mobilról, tabletről vagy éppen számítógépről követik figyelemmel a filmalkotásokat. Hozzájuk csatlakoznak még azok, akik például okostelevíziót használnak, ami minden bizonnyal tovább emeli mind a felhasználók számát, mind a filmnézéssel töltött idő hosszát – áll az NMHH tájékoztatójában .
A felmérés alapján  Magyarországon egyértelműen a Netflix és a Videa a legnépszerűbb, mindegyikük egymillió látogatóval büszkélkedhet, utánuk következik a sorban az HBO Max és a Disney+, melyeket külön-külön félmillióan keresnek fel, míg a Jobbmintatv.online oldalát csaknem 300 ezren tekintik meg hetente.
A lista végén a két nagy kereskedelmi televízió szolgáltatása található: áprilisban a TV2 Play-hez még több mint 300 ezren csatlakoztak, majd a nézőszám meredek esésbe kezdett, és a nyár elején már csak körülbelül százezren voltak kíváncsiak rá. Az RTL Most kínálatát átlagosan 145 ezren választották hetente.

Összességében egy átlagos hét leforgása alatt a legfiatalabb korcsoport (16-29 évesek) közel fele (46,3 százaléka, vagyis 735 ezer fő), a 30-59 év közöttiek kétötöde (39,7 százaléka, vagyis 1,5 millió fő), míg a 60-75 évesek kicsivel kevesebb mint harmada (32,2 százaléka, vagyis 357 ezer fő) kereste fel a vizsgált hét oldalt vagy a hozzájuk tartozó applikációk egyikét.
A legfiatalabb felhasználók átlagosan több időt töltöttek a szórakozás ezen formájával, mint idősebb társaik, közel heti két óra negyven percet. Kiemelésre érdemes, hogy a Disney+ és a Netflix is elsősorban a 30 év alattiaknál volt igazán népszerű – tették hozzá.

Az  internetes tartalmak fogyasztásának trendje, miszerint inkább mobiltelefonon és tableten keresztül neteznek többet a magyarok, a film- és sorozatnézés terén is meghatározó jelenség.
Egy átlagos hetet tekintve, a vizsgált időszakban – az HBO Max szolgáltatásait igénybe vevők kivételével – az összes megfigyelt médiumot legalább közel másfélszer annyian látogatták meg mobilról vagy tabletről, mint asztali számítógépről vagy laptopról.
Bár igaz, hogy mobilról, “okostelefonról többen keresik fel a vizsgált hét médium oldalait és applikációit, mégis az egy átlagos felhasználó által eltöltött idő alapján azt mondhatjuk, hogy a nagyobb kijelző és a kényelem elsődleges szempont, hiszen a PC-ről internetezők hetente több időt töltenek el a képernyő előtt, mint a mobilos társaik” – olvasható az NMHH közleményében.

Forrás: MTI

Fotó: Pixabay