A Spotify az Instagramon jelentette be, hogy a The Weeknd – polgári nevén Abel Tesfay – „Blinding Lights” című száma lett az első a streaming platform történetében, amely elérte az 5 milliárd lejátszást. Nem sokkal később The Weeknd is megosztotta a hírt 78 milliós követőtáborával az Instagram-sztorijában.
Az új Spotify-rekord híre röviddel egy másik nagy elismerés után érkezett. Néhány nappal korábban ugyanis a „Blinding Lights” állt a Billboard „21. század legjobb R&B/hip-hop dalai” lista élére, amely a Hot R&B/Hip-Hop Songs heti toplistán a 2000 és 2024 közötti időszakban elért helyezések alapján állítottak össze.
A dalt 2019 novemberében adták ki a The Weeknd negyedik stúdióalbuma, az After Hours második kislemezeként. A „Blinding Lights” négy héten át uralta a Billboard Hot 100 listáját, és elsőként töltött teljes 52 hetet a top 10-ben. 2021. novemberében a felvétel történelmet írt, amikor letaszította Chubby Checker „The Twist” című dalát a Billboard minden idők legjobb dalai toplistájának éléről a Hot 100 kategóriában. 2024 pedig januárjában a „Blinding Lights” lett az első dal, amely elérte a 4 milliárd streamet a Spotify-on.
„Soha nem fogom abbahagyni a hálálkodást azért, hogy valami, amit létrehozok, emberek millióihoz – sőt milliárdjaihoz – jut el!” – mondta The Weeknd akkor egy exkluzív nyilatkozatban.
„Végtelenül hálás vagyok, hogy ez a dal olyan érzést vált ki az emberekből, amely újra és újra visszavezeti őket hozzá.”
A „Blinding Lights” a The Weeknd 28 dala közül az egyik, amely felkerült a Spotify Billions Club listájára – a zenésznek ezzel több dala szerepel ott, mint bármely más előadónak. Nem véletlen, hogy The Weeknd fellépett a Spotify első Billions Club: Live koncertjén is, 2024 decemberében.
📷Brian Ziff