A Universal Music Group és a TikTok bejelentette, hogy új licencszerződést kötöttek, amely visszahozza a kiadó dalait és zenei sztárjait a közösségi média platformra, egyben nagyobb védelmet biztosít a zenészeknek számára a mesterséges intelligenciával szemben- számolt be az Associated Press.
A TikTok januárban, az előző szerződés lejárta után, elkezdte eltávolítani a Universal tartalmat az alkalmazásából, miután a felek nem tudtak megegyezni a bevételek elosztásáról, az MI használatáról és a TikTok felhasználók online biztonságáról.
A videómegosztó platform az a hely, ahol a 16-19 éves amerikai fiatalok leggyakrabban hallgatnak zenét, többet, mint a YouTube-on és a streaming platformokon, mint a Spotify – derül ki a Media Research adataiból. A Universal korábban azt állította, hogy az általuk képviselt, a TikTok-on jelenlévő alkotók számára, a TikTok csak a töredékét fizeti annak, amit az előadók más közösségi oldalaktól kapnak a zenéjük használatáért.
A megállapodás megkötése előtt azonban Taylor Swift, akinek zenéjét szintén a Universal Music Group adja ki, engedélyezte, hogy néhány dala visszakerüljön a TikTokra, hogy ezzel is reklámozhassa Tortured Poets Department című új albumát.